Pages

mandag den 10. januar 2011

Min længsel

Lad os tag afsted, langt væk. Lad os føle friheden, lad os mærke følelsen af at være et uafhængigt menneske. Jeg var villig til at give mig selv til dig. 
Jeg ville gå indtil min sølle ben gav efter, jeg ville løbe min arme krop i stykker, jeg ville lade mig falde så langt, at dybet rækker. Jeg vil gøre alt for dig. Jeg er din.


Hvorfor er evighedens univers så langt væk? Hvorfor har jeg så meget tid tilbage? Hvorfor er jeg for ung til at dø?
Min krop svinder stille borte, den giver efter. Jeg ser dybbets mørke, jeg ser det så nær mig, og alligevel kan jeg ikke nå det, jeg føler det, men kan ikke være i det. Min tilstedeværelse findes på den side af livets mur, hvor alt føles så stærkt, hvert et skridt hvert et åndedrag føles smertefuldt, alt i min verden synes til at svinde bort. Så, hvorfor kan man ikke blot forlade dette gudsforladte sted? Jeg sidder fast i tvivlen.

Længslen efter en anden eksistens er så kraftig, at ingen kan undgå den, den er så kraftig, at jeg ikke lægere kan ignorere den. Jeg længes efter et spøgelses eksistens, husker på de fortabte minder, og de glemte realiteter er som en storm i mit forvirrede sind. Jeg ved de stadig findes, endnu ved jeg hvilken sandhed jeg altid vil ende hos.

Realiteterne er her som sagt stadigvæk, de fleste overser dem bare, folk vender den anden kind til, når de ser et lille, sort, og udsultet afrikansk barn. De ser uden om døden. De tør ikke at se mig i øjnene, de ved hvilken smerte der venter dem, de kender til mit had, de ved hvem der slog min eksistens ihjel. Ingen vil være et vidne, dog kan de ikke undslippe mit tag. Jeg giver ikke slip, jeg holder fast indtil den dag jeg ligger død og begravet.
Jeg ser hvordan deres blikke undvigende flakker forbi mig, de tør ikke se livets barske realiteter i øjnene, de vil ikke kendes ved mig. De ved, at jeg ved det. De kender til min skjulte tårer, til mit ulidelige savn. Men ingen gør noget, der er ingen der vil forklare mig hvor fanden mit livs sjæleven blev af, hvor blev han af? Hvorfor vil de ikke svare mig? Jeg forstår ikke hvorfor der ikke længere findes nogen stærke og trofaste sjæle, jeg vil viden grunden til døden. Hold mig ikke for nar.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar