Pages

mandag den 7. marts 2011

The bigger picture

År er blevet til måneder. Snart bliver måneder til uger.
Verden lider af nostalgi, og denne her by kommer aldrig til at se på det større billede.
Der er ikke plads til at glædes ved andres lykke her, og der er hverken tryghed eller anden form for positivitet i folkets uoverskuelige hoveder.
Det hele handler om mig, og mig, og mig, der er ikke noget dig, det hele er hele tiden mig.

I dette liv er der ikke plads til at lukke omgivelserne ind, der er heller ikke rum for at have respekt, eller accept for den sags skyld, for dem der vælger at leve sit liv anderledes, vi skal alle følge strømmen, ellers bliver vi udstødt.
Vi bliver skubbet ud af byens lille permanente univers, fordi vi vælger at trodse de gamle vaner.
Vi bliver skubbet ud, når vi prøver at se på det større billede, for så er vi pludselige nogen andre, og det kan vi jo ikke have.
I denne by er forandring ikke sundt, så bliver man ugenkendelig og så skal man skubbes væk.
Folket kan ikke sætte sig ind i den essentielle realitet, at forandring til tider kan være nødvendigt og måske ikke altid er selvvalgt.

Ligeså meget godhed, glæde, omsorg, kærlighed, tryghed der findes i denne by, ligeså meget had, vrede, foragt, usselhed, mørke og egoisme findes i denne by.

Jeg tror måske, at jeg er ved at blive ramt af denne by, at denne by på en eller anden måde har sat sit præg, og langsomt gravet sig ind under huden på mig.
Jeg er tror, at jeg er blevet ramt af den ustyrlige egoisme der omfatter usselhed og foragt.
Jeg tror, at jeg er ved at blive en af dem der ikke kan glæde sig på andres vegne, og det er langtfra sundt.

Jeg har altid lovet mig selv, at jeg ville være bedre end det, at jeg ikke ville lade mig selv synke ned på det stade, hvor det der var vigtigst var mig og min egen lille snude.

Måske har jeg boet her for længe, eller måske har jeg bare bukket under for strømmen.
Denne her by er ikke altid god, men den er heller ikke altid ond.

Jeg vil gerne kunne se på det større billede igen, og jeg vil gøre alt for at opnå dette høje stade igen.

- Josephine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar