Pages

mandag den 2. maj 2011

Vi gav op

Og pludselig en dag gik det op for mig, at jeg havde levet i løgnen. Illusionen bag sandheden, og jeg havde troet fuldt og fast på mine egne ord, troet, at de var ægte.
En dag som i dag, er en dag hvor jeg indser, at jeg må holde op med at finde virkeligheden i mine drømme, for det er jo ingen virkelighed, der findes jo ikke en verden uden krig. Et land uden tårer. Et liv uden sorg.
Virkeligheden er jo i realiteten en barsk leg, som altid vil være der. Glæde, sorg. Fred, krig. Uskyldighed, blod. Alt findes, både på godt og ondt, og alligevel lever jeg mig altid ind i den her drøm om fredens univers.

Jeg ved at jeg var blind af bar kærlighed, jeg så kun kærlighed i dine øjne, jeg så slet ikke den skumle, luskede, fucked op person der gemte sig bag tungens sødlige ord, nej, jeg så blot en engel med de hvideste fjer, de reneste hænder. Jeg så min engel. Og det er derfor jeg dengang gang på gang, insisterede på, at det var andres skyld, ikke en tanke om, at du ren faktisk kunne være den sorteste djævel, ja endda måske Helvede selv.

Aldrig er jeg blevet klog på om vores hemmelige romance var hvad jeg håbede på den var, og det bliver jeg nok heller aldrig, for ser du, det er svært at vurdere ting fra fortiden, de har jo haft deres øjeblik, de er hent. Man kan ikke springe tilbage og iagttage livet som det var dengang, man må leve videre og se hvad det bringer, om skæbnen har bestemt sig for, at lige du skal blive en rig og succesfuld kvinde, med den kærligste mand og de skønneste børn, eller om den har bestemt sig for, at lige du skal ende i rendestenene, leve dit sølle liv på må og få.


Mange gange har jeg sagt, at det var løgn, ja endda længere oppe har jeg beskrevet den eventuelle løgn jeg levede på, men hvem ved? Måske var der noget i dine bedårende smil, og måske mente du alt hvad du sagde. Var det hele blot en illusion af drømmene. En bristet illusion nu? … Nej, vent. Ikke svar på det, lad mig bare blive i uvidenheden, det er nok bedst når alt kommer til en ende.
Jeg giver slip ..


(Udklip af en gammel og rusten tekst)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar