Pages

tirsdag den 2. november 2010

Jeg tror ikke på at respektere alle
Jeg tror ikke på det umulige
Jeg ved at jeg ikke respekterer alle
Men.. Jeg ved hvem der er det værd
Jeg ser folk der lyver hver evig eneste dag
Og om de nægter det eller ej kender vi jo
godt alle sammen sandheden, ikke
Jeg tror ikke på den fulde ærlighed
og jeg kan for den sags skyld heller ikke
lide den. Jeg ved, at ærlighed kan være
barsk, den er barsk
Jeg finder det ubegribeligt svært at svare på
om vi i dagens Danmark lever et kunstigt liv
og om vi er blevet svagere end vi var i
1940'erne
Jeg er blevet fortalt at alle vores muligheder
gør os mentalt svagere
Men hvad er rigtig og hvad er forkert
Kan det virkelig passe
- Nej. Nej det kan ikke passe
Tiden forandrer sig og vi er en del af en
stor globalisering
Men mennesker er stadigvæk mennesker
vi består stadigvæk af de samme værdier
Vi kan både være stærke og svage
på samme tid. Sådan er det sådan har det
altid været og sådan vil det blive ved med
at være.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar