Pages

fredag den 18. marts 2011

Rigtigt og forkert?

Det er ligesom, at jeg synes det er forkert at bestemme sit barns navn før det egentlig er født. Jeg tror det bringer uheld, eller i hvert fald tror jeg ikke at verden hænger sådan sammen.

Det er når man ser en fremmed på gaden og man tænker "ham der, han er en rigtig Adam" eller "hende der, hun er en rigtig Isabel" , i det man ser dem, kreerer man en eller anden imagination om, hvordan de er som mennesker, og det medfører også navnet. Navnet er noget helt specielt og unikt.

Jeg ville elske følelsen af at se på mit lille barn for aller første gang og tænke; Hun er en Ida. Og det ville jeg kunne gøre, fordi jeg ikke havde forudbestemt hendes jeg, men fordi jeg ved første øjekast kunne mærke Ida'en i hende, og jeg kunne føle, at lige præcis dét navn var som skabt for min lille baby.

Jeg siger ikke, at noget som helst er forkert som sådan, for hvad er egentlig rigtigt, og hvad er egentlig forkert? Det har jeg desværre intet svar på, men for mig, mit jeg; Josephine, ville det føles forkert at skulle være herre over noget, jeg endnu ikke havde kendt.
 Kan du følge mig?

- Josephine

Ingen kommentarer:

Send en kommentar