Pages

tirsdag den 7. december 2010

Nattetimer

I de dunkle nattetimer vandrer jeg ned ad de endeløse gader.
Søger efter noget, efter noget man ikke kan se, noget der kun kan føles.
Skuer trin for trin ind mod de oplyste vinduer, søger.
Prøver at finde de gudsforladte øjne igen, dem der en gang var store og brune, livsglade og lysende.
De er der bare ikke, ingen af vinduerne opfylder mine krav, øjnene er ikke at finde
Du er der ikke, hvorfor er du der ikke?
Du var der jo før. Før i tiden kunne jeg altid finde tilbage til dit vindue, din øjne viste mig vej, de var så ufattelig lysende.
Atter en gang må jeg vende tomhændet hjem, min søgen har endnu en gang være til spilde, og nu er mørket atter en gang så småt begyndt at krybe bort, solen begynder lydløst at vise sine stråler på den ellers sorte himmel. Jeg skal tilbage.
I morgen er en ny nat, en ny nats søgen som skal udnyttes

Ingen kommentarer:

Send en kommentar